TOEFL Listening: Comment se préparer au test d'écoute, exercices, scores et structure du test

Les exercices d'écoute constituent l'une des quatre parties de l'examen. Ce qui est recherché dans cette section est d'évaluer le degré de compréhension orale du candidat, c'est-à-dire ce qu'il peut retenir et comprendre lorsqu'il écoute un examen en anglais.

L'un des avantages de l'écoute (tout comme la parole, puisque les deux vont de pair) est que ceux qui la pratiquent peuvent Ils peuvent apprendre le reste des compétences pour maîtriser la langue beaucoup plus rapidement.

Listening est l'un des exercices les plus difficiles, car elle nécessite toute la concentration possible pour comprendre ce qu'un tiers nous dit en anglais.

Listening TOEFL : structure du test et types de questions

Listening fait directement référence à la compréhension orale, c'est-à-dire à la compréhension de la langue parlée. Par conséquent, les accents natifs de tout pays où l'anglais est l'anglais seront également pris en compte.

Dans le cas du TOEFL, l'examen est de nature académique, donc les conversations et les monologues proviennent d'un contexte universitaire, et par conséquent, ils seront situés dans les espaces qui lui sont pertinents.

Les détails des conversations suffisent pour savoir d'où viennent les intervenants ou où ils se trouvent. Cette partie de l'examen est structurée en un total de 28 à 29 questions, qui sont faites sur la base de l'audio, et elle ne peut être entendue qu'une seule fois.

Pratique d'écoute TOEFL: Comment se préparer en ligne

La pratique de l'écoute va de pair avec la parole, puisque la compréhension orale dépend en partie du vocabulaire acquis et de la capacité à parler couramment.

L'une des meilleures façons d'apprendre une nouvelle langue est basée sur l'écoute, l'écoute. Cependant, Speakingathome propose les services d'enseignants natifs pour améliorer l'écoute des cours de dialogue, et ici vous pouvez obtenir un cours gratuit.

La pratique est assimilée par l'écoute. Nous devrons non seulement savoir ce qu'ils nous disent, mais aussi comment y répondre.

Exercices d'écoute TOEFL : exemples audio pour l'examen

Directions: Listen to Track 1. Give yourself 10 minutes to answer the questions in this practice set.

Library Tour

Narrator: Listen to a conversation between a student and a librarian.

Student: Hi. I’m new here … I, uh, couldn’t come to the student orientation—and I’m wondering if you can give me a few quick pointers about the library? I’d really appreciate it.

Librarian: Sure. I’d be glad to. What’s your major area of study?

Student: Latin American literature.

Librarian: OK. Well, over here’s the section where we have language, literature, and the arts, and if you go downstairs you’ll find the history section. Generally the students who concentrate in Latin American literature find themselves researching in the history section a lot.

Student: Uh-huh. You’re right. I’m a transfer student. I’ve already done a year at another university, so I know how the research can go—I’ve spent a lot of time in the history section. So how long can I borrow books for?

Librarian: Our loan period is a month. Oh, I should also mention that we have an interlibrary loan service … if you need to get hold of a book that’s not in our library. There’s a truck that runs between our library and a few other public and university libraries in this area. It comes around three times a week.

Student: Hey, that’s great! At my last school, it could take a really long time to get the materials I needed, so when I had a project, I had to make a plan way in advance. This sounds much faster. Another thing I was wondering is … is there a place where I can bring my computer and hook it up?

 Librarian: Sure. There’s a whole area here on the main floor where you can bring a laptop and plug it in for power. But on top of that we also have a connection for the Internet at every seat.

Student: Nice! So I can do all the research I need to do right here in the library. I’ll have all the resources, all the books and information I need right here in one place!

Librarian: Yup, that’s the idea! … I’m sure you’ll need photocopiers, too. They’re down the hallway to your left. We have a system where you have to use a copy card, so you’ll need to buy a card from the front desk. You insert it into the machine and you’re ready to make copies.

Student: How much do you guys charge?

Librarian: Seven cents a copy.

Student: That’s not too bad. Thanks. Uh, where’s the collection of rare books?

Librarian: Rare books are up on the second floor. They’re in a separate room where the temperature is controlled to preserve the old paper in them. You need to get special permission to access them, and then you’ll have to wear gloves to handle them, ’cause the oils in our hands, you know, can destroy the paper, and gloves prevent that, so we have a basket of gloves in the room.

Student: OK, thanks … I suppose that’s all I need to know. You’ve been very helpful, thanks.

Librarian: Any time. Bye.

Student: Bye

 

Directions: Answer the questions.

1. Why does the student come to the library?

A) To learn about the library’s resources

B) To ask about interlibrary loans

C) To attend the new student orientation

D) To start work on a research project

2. Why does the librarian point out the history section to the student?

A) She wants to point out the closest area containing copy machines.

B) She assumes that he will need to do research there.

C) The student is looking for a book he used at his last school.

D) Students sometimes mistakenly assume that the section contains literature books.

3. What does the student imply about the interlibrary loan service at his last school?

A) He never used it.

B) He came to appreciate it.

C) It was inconvenient.

D) It was expensive.

4. What does the student need to do before he can use any rare books? Choose 2 answers.

A) Purchase a card

B) Obtain permission

C) Put on gloves

D) Try interlibrary loan first

TOEFL à l'écoute: note

Comme les autres sections, la section Écoute est également notée en fonction des instructions à résoudre. Presque toutes les questions valent un point.

Cependant, au moment du test, certains ont des instructions spéciales qui apparaîtront dans un carré gris à l'écran avec leur valeur spécifique.